In december 2021 heeft vanuit het Adelante Kenniscentrum de eerste meting van de gebruikerservaring plaatsgevonden bij diverse zorgprofessionals die gebruikmaken van deze digitale zorgtoepassingen. Met digitale vragenlijsten is de gebruikerservaring gemeten en zijn eveneens kansen en knelpunten voor de toekomst geïdentificeerd om de verdere implementatie te bevorderen.
Uit onderstaande resultaten blijkt dat de mate van tevredenheid over het gebruik goed is en dat de intentie om digitale zorgtoepassingen te blijven gebruiken zeer hoog is. Daarnaast zijn verschillende kansen en knelpunten geïdentificeerd. Ten aanzien van de knelpunten zullen diverse verbeteringen aangebracht worden. Kortom, deze positieve resultaten benadrukken de kansen en mogelijkheden die digitale zorgtoepassingen ons bieden in de veranderende zorgwereld waarin digitale zorg onderdeel wordt van de reguliere zorg bij Adelante.
We blijven de gebruikservaring monitoren om de inzet van digitale zorg te optimaliseren en zijn benieuwd naar de eerste ervaringen van patiënten.